Domo-kun Staring

Monday, January 27, 2014

quotes

“Putus cinta sesama manusia, akan ada penggantinya. Tapi Allah hanya satu dan kalau dia mengambil keputusan untuk tidak lagi mencintai kita, tiada Tuhan kedua untuk kita terima cinta yang agung...

 :izzat

Semuanya berlaku mengikut kehendakNYA,supaya kita sedar bahawa tiada cinta yang kekal abadi selain cinta-NYA & supaya kita kembali mencintaiNYA.Bila kita terlalu  asyik dengan cinta manusia,kita kerapkali lupa dengan Allah.Kita sering meluahkan rasa rindu & cinta kepada kekasih kita tapi kita lupa untuk meluahkan rasa rindu & cinta kepada pemilik cinta sebenar,ALLAH.
- See more at: http://www.akupenghibur.com/2012/10/kenapa-allah-ji-kita-dengan-ujian-macam.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+JomSenyumBersamaAkuPenghibur+%28Jom+Senyum+Bersama+Aku+Penghibur%29#sthash.ViT4ykSi.dpuf
Semuanya berlaku mengikut kehendakNYA,supaya kita sedar bahawa tiada cinta yang kekal abadi selain cinta-NYA & supaya kita kembali mencintaiNYA.Bila kita terlalu  asyik dengan cinta manusia,kita kerapkali lupa dengan Allah.Kita sering meluahkan rasa rindu & cinta kepada kekasih kita tapi kita lupa untuk meluahkan rasa rindu & cinta kepada pemilik cinta sebenar,ALLAH.
- See more at: http://www.akupenghibur.com/2012/10/kenapa-allah-ji-kita-dengan-ujian-macam.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+JomSenyumBersamaAkuPenghibur+%28Jom+Senyum+Bersama+Aku+Penghibur%29#sthash.ViT4ykSi.dpuf
Semuanya berlaku mengikut kehendakNYA,supaya kita sedar bahawa tiada cinta yang kekal abadi selain cinta-NYA & supaya kita kembali mencintaiNYA.Bila kita terlalu  asyik dengan cinta manusia,kita kerapkali lupa dengan Allah.Kita sering meluahkan rasa rindu & cinta kepada kekasih kita tapi kita lupa untuk meluahkan rasa rindu & cinta kepada pemilik cinta sebenar,ALLAH.
- See more at: http://www.akupenghibur.com/2012/10/kenapa-allah-ji-kita-dengan-ujian-macam.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+JomSenyumBersamaAkuPenghibur+%28Jom+Senyum+Bersama+Aku+Penghibur%29#sthash.ViT4ykSi.dpuf

DADAM BLOGGER

Monday, October 3, 2011

kata orang , kata kita bagaimana ?

Hi , selamat malam blogger ! oke malam ni arith tiba - tiba rajin nak update blog ! 
malam ni arith nak kongsi cerita " cinta " dan berkait dengan kata orang !!
APA TAK FAHAM ??TAK BACA MANA NAK FAHAM ..
HAHA oke harap korang enjoy <3

 HAHAHA ini semua bermula dengan "ada orang kata"

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat taik kucing, busuk menyengat tapi bila ditimbus elok hilanglah busuknya.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat pakai spenda kain satin, glamer dan seksi.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat sampah di dalam tong jadi buangan, bila tiba masanya tetap dikutip oleh lori sampah lalu dibuang lagi. Dibuang, dibuang dan terus dibuang.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat dapat makan megi di asrama, sangat sedap di kala susah.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat naik motor tak pakai baju, kalau kau jatuh habis bercalar-balar.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat minum kopi kaw di atas bukit sambil hisap rokok, sungguh asyik.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat dapat iPad nak iPhone pula, tamak dan tak pernah cukup.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat tayar kereta, bila dah tak ada bunga tukar baru.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat sumpah laknat orang politik, semua pembohong.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat Pak Lah, entah apa dia buat sekarang ni.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat 1Malaysia, tak kira bangsa.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat henset cabuk yang ada torch light, fangsyen tak seberapa tapi berguna di kala gelap.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat orang pekak kena kentut, tak ada bunyi tak ada apa, tiba-tiba busuk.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat orang tak ada bakat melukis yang melukis gambar katak, sudahlah katak itu hodoh bila dilukis lagi menjadi-jadi hodohnya.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat air tangan emak, buat air kosong pun rasa sedap.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat Buletin Utama dan Utusan Malaysia, membelit mangsa macam ular sawa lapar.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat tengok bola di stadium Malaysia, sepi tapi kalau dah semangat tu tetap semangat.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat makan sambal belacan, pedas tapi sedap.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat naik komuter, naik sekali taubat tak nak naik dah.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat makwe solid melawan cakap emak, indah di mata tapi bahaya dibuat bini.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat batu-batuan di bawah air terjun, tetap setia walau terus-terusan dihempas dan dibalun.

Ada orang kata cinta itu kadang-kadang ibarat Justin Bieber nak kahwin dengan engkau, mustahil.

Itu orang kata. Aku kata, "Cinta sejati ibarat berak cirit memulas. Memang sakit di awalnya, tapi percikannya memberikan kepuasan tak terkata."


Jadi, cinta engkau yang mana satu?




DADAM BLOGGER

kadang - kadang

Bismillah
Alhamdulillah tsumma Alhamdulillah

Kadang-kadang kita terlupa, bahawa hidup ini hanya sementara, sedangkan akhirat adalah kekal selama-lamanya…
Kadang-kadang kita terlupa, bahawa diri ini bukan kita yang punya, hanya pada Allah kita akan kembali jua…
Kadang-kadang kita terlupa, bahawa esok belum pasti akan tiba, mati boleh berkujung pada bila-bila masa…
Kadang-kadang kita terlupa, bahawa dosa pahala sudah diketahui jalannya, tapi kita masih lalai dan leka…
Kadang-kadang kita terlupa, bahawa hidup kita ada tujuannya, tapi kita masih mahu me’nafi’kannya…
Kadang-kadang kita terlupa, bahawa hidup kita ada batasnya, tapi kita masih mahu melanggarnya…
Kadang-kadang kita terlupa, bahawa iman ini ada naik turunnya, kepada Allah jua kita berdoa agar dimantapkan oleh-Nya…

DADAM BLOGGER

Sunday, October 2, 2011

jangan kecewa kerana cinta

khas untuk seorang kawan :)
 lepas aku t'baca apa yang dia post dekat facebook die aku t'pikir sesuatu ouh..

jangan seorang perempuan ko kalah dalam p'juangan bro...life must go on !!
Bro p/s :

1:"Jangan kerana cinta,kita gugur dari perjuangan,dan jangan kerana cinta juga,prinsip kita menjadi larut dan cair.cinta tidak semestinya akan berakhir dengan perkahwinan dan perkahwinan juga tidak semestinya akan menoktahkan titik akhir kepada percintaan.kesetiaan akan mengikat cinta,kecurangan akan meranapkan segala kemanisan cinta.sesebuah perkahwinan akan menjadi indah jika cinta terus bersama"

2:Hati & Perasaan:"mungkin Allah sengaja mehu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul,supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul,kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut"
hayati la video ni !
Just enjoy watching this video coz it has a lot of meanings... =)
oke man :) chill bro chill


Janganlah berputus asa mencari cinta..Kecewa adalah lumrah dalam percintaan.
cinta tuhan cinta yang abadi..cinta sebelum berkahwin tidak akan membawa kepada 100% kebahagiaan...
gud luck bro ! tabah hadapi semua nie :)
ingat ramai kawan2 dekat sekeliling kau yang sayangkan kau =)
remove itu pompuan jauh2 dari idop kau <3

DADAM BLOGGER

Monday, May 30, 2011

SECRET OF UKISS 0330 r²π ???!!! BranNEwKISS

" Annyonghaseyo "

ottoke!!! i'm officially falling in love with ukiss 0330!!! but what makes me so excited with this song???
GUESS!!!!
 .
it's eli rap part!!! aigooo
seriously for me this rap part is different with others rap..
not because i am Eli biased but it's so interesting!!! kekeke
ok don't want to waste your time..
let me share with you my dear buddies..
SECRET OF UKISS 0330 r²π !!!
 .remember what eli said???

You and I, uriui ggeun nohjima
Don’t deny our r² π Naege wa ije da gwenchana
Dashi Dashi modeungeol sijakhaneun geoya

so r² π mean???

.π = 3.14
And when you remove the decimal point, it’s the scrambled number of 143, which mean i love you.and r square means you and i or each other.when you apply it to the lyrics of the song…don’t deny our LOVE FOR EACH OTHER.
awwww so sweet and cool rap rite???!!!

ok next!!!! 
 .i would like to share my crazy idea of 0330 drama version...
my 0330 story line start now!!!
i guess ukiss 0330 mv story line is like.. dongho gf actually not exist at all.. she maybe only his imaginary gf or something.... but dongho thot she exist and always talk and play piano with her.. and then he ignored his members... eli don't want dongho keep doing all this and want stop him BECAUSE can you imagine what he feel when he saw dongho play piano and talk alone??? lololol ...GOOD THING finally he realize his gf not exist and back to his members... ^^
still don't get it??? ok then you can watch this mv first... don't worry take your time.. :P
.so what do you think??!! am i right?????? kekekeke
For me this song actually not refer to dongho gf but it's what UKISS members FEEL...
Dongho how could you ignored us when you had gf!!! lololol that what they feel... ^^


THE END........ ^^ 
 

DADAM BLOGGER

Wednesday, May 4, 2011

Biar mulut berbau busuk , tapi jangan hati busuk o.O

Biar Mulut Berbau Busuk,Tapi Jangan Hati Busuk!

DENGKI , SEBUK HAL ORANG !
 assalammualaikum..


Kenape eh dalam kehidupan seharian kita, maksud aku disekeliling kita ada manusia-manusia yang busuk hati dan suka mendengki? Bila ada rasa tidak puas hati, jalan jahat yang dipilih sebagai perhitungan. Kononnya sebagai balasan di atas keterlanjuran kita samada dalam mengatur bicara atau berbuat laku cara. Kenapa eh dieorang tidak berfikiran rasional sebaliknya bertindak seperti orang sakit mental? Tergamak melakukan kerosakan harta benda, sabotaj sini sabotaj sana. Kutuk sana mengutuk sini.ish ! dieorang tidak berfikir bahawa ada yang memerhati di atas sana? Yang menjadi mangsa terpinga-pinga kerana tidak tahu ape-ape.."kesian" Sesak dan sebak di dada. Sedih dan marah bergaul rasa. Apalah salahnye kalau ada rasa tidak puas hati itu , benda boleh berbincang. Selesaikan dengan cara elok. Gunakanlah akal yang Tuhan kurnia. Jangan jadi bodoh mengalahkan seperti lembu yang dicucuk hidungnye dan korang perlu sedar bahawa korang lebih bodoh kerana membiarkan nafsu menunggang akal korang ! damn….


eh eh korang ! lebih elok kalau mulut korang tuh berbau..mungkin sebab ada penyakitkan hoho..mungkin gigi rosak.. mungkin baru bangun tidor..tapi suma tuh boleh diperbaiki... boleh digosok...boleh jumpa doktor gigi..
tapi kalau hati yang busuk..?? emmm..ini lol jadinya !!

p/s : Moga kita tabah menghadapi kerenah dan kebodohan manusia-manusia yang berhati busuk. Aku sentiasa mendoakan kita agar cekal dan tidak putus asa dalam melaksanakan amanah yang diandal di atas bahu kita. Tuhan! Bantulah kami..

DADAM BLOGGER

Tuesday, May 3, 2011

o.O jaga tepi kain orang amalan mulia kan =,=


Salam Pembaca semua malam ini aku nak story sikit harap semua dapat baca dan faham apa disebaliknya =) selamat membaca....
Jaga tepi kain, suka sibuk hal orang..?? Yeah aku rasa dunia sekarang ni memang kena jaga tepi kain orang.. Memang kena jaga.. Sebabnya kita ni hidup bermasyarakat.. Diulangi BERMASYARAKAT.. Kalau tak nak orang jaga tepi kain kita, baik duduk kat hutan, kawan dengan pak belang , cik sawa batik.. Mau..??
Kenapa aku cakap kita perlu jaga tepi kain orang..?? Ye la contohnya jika hidup berjiran.. Kena lah kenal jiran tuh.. Tau serba sikit kehidupan harian dia.. Jangan sampai rumah jiran sebelah kena pecah pon korang tak tahu.. Nak lagi best orang tanya kenal tak jiran sebelah, korang jawab tak.. Mana nak kenal, balik kerja terus masuk rumah, esok pepagi buta dah keluar.. Ish-ish time bila la nak beramah mesra tuh.
Korang ingat tak kes perempuan yang cuba bunuh diri kat KB mall, kelantan aritu ?? Apa puncanya..?? Terlanjur kan.. Tahu kenapa terlanjur..?? Sebab tak de orang kesah lah dengan dia.. Mungkin keluarga, rakan2 terdekat dia tak ambik tahu dia keluar dengan sapa.. Lepas tu, bila dah berbadan dua mula la nak buat tindakan pelik..?? Cuba ambik berat pasal dia, rasanya tak jadi kes macam tuh.

Kesimpulannya
kita ni hidup bermasyarakat, jadi tak salah lah nak jaga tepi kain orang lain pon.. Tak salah sikit pon.. Tapi jangan lah sampai melebih pulak jaga tepi kain orang tuh.. Orang pon naik lemas.. Last but not least, jangan pula suka jaga tepi kain sendiri jek.. Sampai tak tau nak bermasyarakat langsung.
Eh rupanya ada stalker kat FB aku, ni lah yang orang kata jaga tepi kain orang.. Bagus2.. Dia baca wall aku, dia baca blog aku.. Selepas tu dia menunjukkan perasaan tidak puas hati di statusnya.. Cantik bahasanya hohoho , tapi malang dia tidak sedar yang itu adalah salah satu contoh yang baik.. Sebenarnya dia yang jaga tepi kain orang...
"harap faham sebaliknya hohoho"
Paku dulang paku serpih,
Mengata kat aku , kau yang lebih..ngeee~~
P/s: Takpe lah wahai makcik2 stalker, aku ucapkan terima kasih sebab jaga tepi kain aku, terharu ni.. Semoga Allah sahaja dapat membalasnya.. Sampai satu hari nanti, aku block juga korang secara bundle.. Sukanya..!!! ngeee~~

kau mkan cili ?? kenapa pedas eh ?? HAHAHA

DADAM BLOGGER

Copyright 2011.Segala Yang Tercatat diatas semuanya Hak Milik Dadam Blogger